Selasa, 13 Desember 2011

HA!

Kenapa orang2 selalu membayang bayangi gua dengan penyanyi perancis itu?
Iya, penyanyi perancis satu itu. Padahal lagu dia yg masuk playlist gw cuma 3 lagu.

Padahal alasan gw kenapa nyanyi dengan cara Story-telling karena pada awalnya gw memang gak bisa nyanyi. Selalu out of tune. Untuk menutupi kelemahan vokal gw, maka gw mulai membuat lagu dgn cara nyanyi seperti itu. Sampe akhirnya gw ketemu 'penyanyi itu', dia cukup memberikan saya referensi dan inspirasi selama beberapa waktu. Tapi gw juga ketemu dan belajar dari penyanyi lainnya. Laura marling, Kate Nash, Lykke Li atau yang paling pop gw belajar dari Nat Bedingfield, PATD, Kesha. Dan di jaman Web 2.0 ini, gw bisa ketemu ratusan penyanyi/band dengan gaya seperti itu.
Bahkan salah satu lagu gw yang berjudul "Contradiction" pun tercipta karena terinspirasi lagu Blood dari My Chemical Romance. Jaman ketika Penyanyi Itu belum lahir.

Then why people identified me with her like i'm dying so hard try to be exactly like her? And for God's sake? Wannabe? The fuuuuuck? Can i enrich your music playlist? There's a huge gap between 'sounds like' and 'wannabe'. The 2nd word sometimes can heard so rude.

It's okay to herad people say that my voice sounds like her sometimes, but if they say that i am her "Wannabe" THAT'S CRAZY!
It's like i
"oh she's so coool, i wanna be like her, write songs like she did and make accoustic songs like her too. And start to learn to play ukulele. Oh yes, and i should start to dress up like her. dresses, necklaces, shoes, OH I WANT TO BE HER SO BAD!"

if people say that i am Olivia Merilathi Wannabe, that's okay and i can accept that. Because i actualy start to copy her. So watch closely. please.

I usually don't care about what people say about me. But THIS THING, has been suffocating me for years.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar